Există spații marcate pe teren unde jucătorii își pot trece mașinile pentru a obține creșterea vitezei. Creșterile de viteză sunt folosite pentru a crește performanța mașinilor destul de semnificativ și pot oferi unui jucător numeroase avantaje în joc.
Rocket League a fost lansat ca o modificare a Supersonic Acrobatic RPBC. Psyonix a dezvoltat mașini de luptă. Unul dintre obiectivele lui Psyonix a fost să facă mașinile ireale să se simtă distractive de condus fără a compromite realismul.
După ce a dezvoltat Battle-Cars, Psyonix a încercat să vândă jocul unui editor ca un joc de fotbal cu mașini propulsate de rachete, dar nu au primit niciun interes de la toți editorii. Apoi au optat să publice singuri jocul pe PlayStation Network, aproape fără marketing.
Jocul a fost descărcat de peste două milioane de ori. Cu toate acestea, studioul a lăsat asta pentru o perioadă pentru a lucra la alte proiecte. Celelalte proiecte au ajutat la generarea de fonduri care au fost ulterior injectate în Battle-Cars pentru ca acesta să fie un succes.
Dezvoltarea Rocket League, care a venit din proiectul Battle-Cars, a început în 2013 și a costat aproximativ două milioane de dolari. Unele dintre ajustările făcute pentru a transforma Battle-Cars în Rocket League au inclus creșterea ratei de cadre de la 30 la 60 pentru a o face potrivită pentru hardware-ul mai nou.
RL eSports
După lansarea lui Rocket League, a devenit relativ popular pe diverse platforme de streaming, inclusiv Twitch. Prima serie de campionate Rocket League a avut loc în 2016, având un premiu în bani de 55.000 de dolari. A făcut venituri de peste un milion de dolari prin vânzările de articole cosmetice și lăzi din joc. Fondurile au fost utilizate în principal pentru a finanța alte evenimente competitive, ceea ce a dus la creșterea popularității jocului ca eSport.