Terminology

Jargonul se referă la expresii, expresii sau cuvinte speciale folosite într-un anumit domeniu sau profesie, cum ar fi drept, sport, medicină, afaceri etc. De obicei, jargonul este înțeles de utilizatorii din acel domeniu; este dificil pentru alții să înțeleagă. Acestea fiind spuse, jargonul eSports este un domeniu propriu și are o gamă largă de expresii și terminologii folosite de parioși și jucători. Și în timp ce unele dintre aceste terminologii sunt specifice jocului, altele sunt terminologii generale.

Jargonul este o parte esențială a eSporturilor. În primul rând, trebuie să existe o bună comunicare între jucătorii de eSports, fanii, parierii și alte părți interesate. Pentru pariorii eSports, jargonul ar putea fi diferența dintre câștig și pierdere. Desigur, nimeni nu ar trebui să pună un pariu al cărui sens nu-l înțelege.

Esports și jargon de jocuri competitiveTerminologia jocurilor MOBAJargonul jocurilor FPS

Având în vedere că biblioteca de jargon esports este profundă, merită să ai timp liber pentru a afla despre jargon înainte de a plasa primul pariu. Cea mai bună parte este că înțelegerea acestor terminologii nu este departe de a fi posibilă. Această postare de blog încearcă să dezvăluie unele dintre cele mai frecvent utilizate terminologii în lumea sporturilor.

Section icon
Esports și jargon de jocuri competitive

Esports și jargon de jocuri competitive

  • Esporturi: Jocuri video cu scene competitive. Unele dintre cele mai populare eSporturi includ CS: GO, League of Legends și Dota 2.
  • Zonare: Forțarea adversarilor să părăsească o zonă prin utilizarea agresivității. Acest lucru urmărește să ofere părții jucătorului un avantaj competitiv prin asigurarea celei mai sigure zone.
  • Asista: Cauzând daune unui adversar, apoi lăsându-l să fie ucis de un coechipier. De exemplu, un jucător poate lovi un inamic și se poate îndepărta pentru un timp. Când un coechipier vine și ucide inamicul, jucătorul înscrie o asistență.
  • Ușa din spate: Se furișează în spatele sau în jurul unui inamic fără să știe, probabil pentru că concentrarea lor este în altă parte. Până când își dau seama, este deja prea târziu.
  • Boti: Jucători controlați de un computer, dar cu care jucătorii umani pot concura în timpul jocului. Boții le permit jucătorilor să-și perfecționeze abilitățile înainte de competiții.
  • Generator de numere aleatorii: Abreviat ca RNG, acesta se referă la un element de aleatorie inclus în unele jocuri, cum ar fi Hearthstone.
  • Tabără: Când jucătorii tabără, stau într-un loc avantajos, cum ar fi un colț, și îl mulg pentru ucideri sau obiecte. Rutele de apropiere în acest loc sunt de obicei limitate.
  • Combo: O secvență de atacuri în care unul duce la următorul. Acest lucru privează un adversar de șansa de scăpare. Ei nici măcar nu pot bloca sau contracara atacul.
  • Circuit: Toate evenimentele esport dintr-un an calendaristic. De exemplu, circuitul Dota 2 include evenimente minori, internaționale, majore și caritabile.
  • Transporta: Când un jucător are performanțe bune pentru a compensa performanța proastă a echipei sale, iar echipa merge până la capăt pentru a revendica victoria, se spune că acel jucător a purtat echipa.
  • Piele de bivol: Se referă la un efect, abilitate sau vrajă care mărește puterea unui personaj.
  • Negați: Implică un adversar care încearcă să realizeze o acțiune împotriva unui jucător, dar jucătorul contra-acționează pentru a neutraliza acțiunea. De exemplu, când un jucător ia o putere înaintea unui adversar care a văzut-o primul, se spune că a refuzat adversarul.
  • Betting Edge: Un avantaj pe care un parior îl are față de un pariu sportiv. Acest avantaj poate fi dobândit în mai multe moduri, inclusiv conceperea unui sistem de pariuri care să exploateze marjele sau studierea jocurilor/meciurilor pentru a obține cunoștințe care să-l ajute pe parior să plaseze pariuri câștigătoare.
  • Momeală: Pretinderea că este slab pentru a atrage un adversar într-o situație în care poate fi cu ușurință depășit.
  • Raport KDA: Raportul KDA (ucideri, decese, asistențe) este numărul de ucideri, decese și asistențe atribuite unui jucător într-un meci.
  • Începător: Un jucător care este nou la un anumit titlu de joc. Noobs au nevoie de timp pentru a înțelege cum funcționează jocul.
  • Gank: Mai mulți jucători atacă un adversar. Oponenții care reușesc să scape de un gank fără ajutorul coechipierilor lor sunt considerați a fi foarte pricepuți și puternici. Unii ajung chiar să omoare ganks.
  • Tun de sticlă: Un jucător care ucide sau obține puncte pentru echipa sa foarte eficient este totuși vulnerabil, iar o țintă ușoară pentru adversari este cunoscută sub numele de tun de sticlă. În FPS, tunurile de sticlă sunt acelea pe care jucătorii le pot cumpăra fără arme. În MOBA, tunurile de sticlă sunt de obicei eroi cu daune mari pe secundă.
  • Dezvoltator: O firmă care produce jocuri esport. Desigur, există jocuri produse de mai mult de o firmă. Un exemplu clasic este Call of Duty.
  • Obiectiv: Ținte sau goluri particulare care pun echipa jucătorului într-o poziție avantajoasă. Obiectivele pot include lucruri precum un monstru care oferă un avantaj unei echipe.
  • Kiting: Îndepărtarea de un adversar care îl urmărește păstrând în același timp o distanță relativ sigură.
  • babysitting: Ajută frecvent colegii de echipă, astfel încât aceștia să câștige mai multă putere pentru a continua să lupte.
  • Jungling: Rămâi în junglă pentru a câștiga aur și experiență, mai degrabă decât să ucizi neutri.
  • Construi: Când un jucător construiește, își îmbunătățește baza sau caracterul oferindu-le abilități și obiecte. Zona de focalizare depinde de tipul de construcție. Aceste zone pot include apărare și daune.
  • Clan: Jucătorii care joacă în mod regulat jocuri multiplayer sunt cunoscuți ca un clan.
  • Antrenor: Antrenorii sunt figuri/personaje responsabile cu îmbunătățirea performanței unei echipe. Ei fac acest lucru dând sfaturi, tactici și strategie. Ei pot analiza și statisticile adversarilor.
  • Împungere: Rămâneți la o distanță sigură și dezlănțuiți un adversar în bucăți până când acesta renunță.
Esports și jargon de jocuri competitive
Terminologia jocurilor MOBA

Terminologia jocurilor MOBA

În timp ce multe jocuri MOBA (arenă de luptă online multiplayer) sunt disponibile astăzi (din 2022), Dota 2 și League of Legends sunt, fără îndoială, cele mai populare și mai jucate în acest gen. Prin urmare, merită să te uiți la acestea două.

  • Tanky: Tancurile sunt personaje care, în ciuda faptului că sunt lente, sunt foarte greu de ucis, deoarece se laudă cu o tonă de armură robustă.
  • Squishy: Aceștia sunt ucigași grozavi, de exemplu, trăgători și asasini, dar sunt foarte slabi când vine vorba de apărare. Faptul că nu se pot apăra îi face slăbiți (pot fi uciși cu ușurință). Pentru a se asigura că supraviețuiesc mult timp, se deplasează pe hartă cu multă prudență, asigurându-se că se angajează doar în lupte pe care le pot câștiga cu cele mai puține combo-uri, să zicem una sau două.
  • Alimentator: Un alimentator este un jucător care este ucis în mod constant de adversari. Cu toate acestea, alimentatoarele pot fi rare în meciurile competitive.
  • AoE: AoE, care în totalitate este Arena of Effect, este o abilitate al cărei efect este resimțit în întreaga zonă a adversarului (aleasă de jucător) și nu doar pe un singur adversar. Această abilitate este utilă atunci când ai de-a face cu mulți adversari aflați într-o singură zonă mică.
  • Impingerea: Intenția unei echipe de a-și deplasa furișurile pe banda adversarilor pentru a-și distruge inhibitorii, barăcile, turnurile sau turnurile. O împingere poate fi realizată de o echipă sau de un jucător; asta depinde de evoluția și situația jocului.
  • Punct: DoT (Daune în timp) sunt obiecte care provoacă daune adversarilor treptat prin otrăvire, sângerare sau ardere.
  • Final: Cea mai importantă abilitate a unui anumit campion.
  • Agricultura: Uciderea și ultima lovire a târâtoare/slujitori în faza de bandă.
  • Primul sange: Prima ucidere în timpul unui meci MOBA. Ucigașul primește de obicei aur bonus.
  • FF: Când un coechipier îi cere echipei să „renunțe”, să renunțe la joc și să se predea.
  • AA: AA înseamnă Auto Attack, atunci când jucătorul nu folosește nicio abilitate decât atacul de bază (poate fi fie corp la corp, fie la distanță).
Terminologia jocurilor MOBA
Jargonul jocurilor FPS

Jargonul jocurilor FPS

Cel mai popular joc FPS este de departe CS: GO. Iată câteva terminologii de stăpânit înainte de a încerca jocul.

  • Eco Round: Pierderea mai multor runde consecutive poate afecta economia unei echipe, privându-le de capacitatea de a cumpăra articole pentru următoarele câteva runde, care sunt cunoscute sub denumirea de runde eco.
  • Aprins: Un jucător primește daune în runda curentă, se spune că este aprins.
  • Molly: Unul dintre cele cinci tipuri de grenade ale CS: GO. De obicei, este menit să împiedice adversarii să acceseze un anumit punct de pe hartă.
  • Kobe: Uciderea unui adversar cu o grenadă la distanță lungă.
  • Rotundă anti-eco: Acesta este momentul în care o echipă cumpără armuri capabile să producă mai mulți bani per ucidere în timp ce se confruntă cu adversari care se află într-o rundă ecologică.
  • Amplificare: Doi sau trei jucători lucrează împreună pentru a învinge un obstacol și pentru a câștiga un avantaj de teren față de adversari.
  • Rotații: Mișcarea jucătorilor de la un punct al hărții la altul în scopul apărării sau atacarii acestuia din urmă.
  • Top Fragger: O ucidere cu succes a unui adversar. Înseamnă, de asemenea, cei mai eficienți jucători în ceea ce privește punctele și uciderile.
  • Apelant shot: Cunoscut și ca un căpitan în joc, un Shot Caller este un factor de decizie în joc în chestiuni precum controlul hărții, rotațiile și gestionarea.
  • Nemesis: Un dușman este un dușman care a doborât jucătorul de mai multe ori la rând - fără a-l ucide înapoi.
Jargonul jocurilor FPS