Alliance a fost deținută inițial de agenția GoodGame. Aceasta a fost o subsidiară a Twitch, un serviciu de streaming de jocuri aflat sub controlul Amazon. În 2016, Alliance și-a anunțat decizia de a părăsi GoodGame și de a deveni în totalitate deținută de jucători. Aceasta înseamnă că membrii echipei au un stimulent financiar suplimentar pentru a câștiga meciuri. Această echipă a atras atenția site-urilor de pariuri pe sporturi datorită câștigurilor de profil înalt. De exemplu, în 2013 au câștigat premiul internațional, obținând cel mai mare premiu din istoria sporturilor.
Cele mai bune echipe de esports trebuie să aibă membri foarte calificați, capabili să depășească concurența. De la apariția lor, Alianța a recrutat mai multe nume mari. De exemplu, în 2013, jucătorul StarCraft Naniwa s-a alăturat rândurilor lor. Un an mai târziu, site-urile de jurnalism Reports au raportat că Armada s-a alăturat echipei. Acest lucru a fost semnificativ, deoarece au fost considerați unul dintre cei mai buni jucători Super Smash Bros. de pe circuit.
La sfârșitul anului 2013, echipa a decis să nu mai concureze în European League of Legends Championship Series. De asemenea, au lansat SortOf, ultimul lor jucător Starcraft II. Acest lucru s-a datorat în principal noilor reguli care au împiedicat agențiile să dețină mai multe echipe. A fost un factor major în care Alliance a părăsit GoodGame și a sporit autonomia jucătorului. Fanii pariurilor Esports trebuie să țină cont de această problemă atunci când plasează pariuri pe Alliance. Au un istoric de excelență la anumite titluri înainte de a le părăsi complet.
Uneori pot renunța la jucători din cauza influențelor externe. În același timp, mulți jucători emergenti sunt interesați să se alăture Alianței din cauza faptului că nu vor fi controlați de o agenție mare. Aceste variabile pot avea o influență directă asupra cotelor de pariere ale meciurilor Alianței.